неділя, 23 жовтня 2016 р.

Розвиток інформаційно-навчального середовища

     На етапі інтеграції України в європейський простір важливим є спрямування освіти на розвиток інтелектуального потенціалу держави, економіки, науки і культури. У зв’язку із цим назріла потреба модернізації освітньої галузі, вирівнювання освітнього потенціалу регіону, забезпечення рівного доступу до якісної освіти.
01 вересня 2016/2017 навчального року у 27 загальноосвітніх навчальних закладах району розпочали навчання 3213 учнів 1-11 класів.

Динаміка контингенту учнів в ЗНЗ району

Здобуття повної загальної середньої освіти на сучасному етапі є не лише конституційним правом, а й обов’язковою нормою.
Одне із найбільш актуальних питань сьогодення  –  формування оптимальної мережі навчальних закладів для забезпечення права учнів на повну загальну середню освіту та   рівного доступу до якісної освіти.
У поточному році було внесено зміни до Постанови Кабінету Міністрів, якими затверджено положення про освітній округ. У нього внесені такі  ключові поняття, як «Опорна школа», «Філії». Передбачається, що буде одна юридична особа, -  опорна школа,  до складу  якої  ввійдуть філії.  Опорні загальноосвітні навчальні заклади будуть оснащені сучасною матеріально-технічною базою, зокрема, кабінетами фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами, мультимедійним обладнанням тощо.
Мета одна: наповнити  класи, наповнити опорні школи і створити  конкурентне  навчальне середовище. Не може бути конкуренції в класі, де два, три  або навіть  сім учнів. Учителі чудово знають: не можна  значну  частину педагогічних методик реалізувати  у таких умовах.
Єдиний зараз шлях переконати громадськість у тому, що треба оптимізовувати мережу, - це показати кращу школу, сильніших учителів і кращі умови для кожного учня. І тоді батьки і діти самі зрозуміють, що це не просто установа, де отримують папірець про здобуття середньої освіти, а навчальна установа, яка дає знання і можливість потім вступити до вищого навчального закладу.
У контексті  реалізації  першочергових завдань  децентралізації  влади в галузі «Освіта» є оптимізація освітньої мережі із 01 вересня 2016 року:
- реорганізовано  Липнязьку загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів у загальноосвітню школу І-ІІ  ступенів відповідно до рішення районної ради;
- реорганізовано Любомирський НВК «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - ДНЗ» у НВК «загальноосвітня школа І  ступеня – ДНЗ» відповідно до рішення районної ради;
- реорганізовано  Новолутківський НВК «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - ДНЗ» у НВК «загальноосвітня школа І  ступеня – ДНЗ» відповідно до рішення районної ради;
- реорганізовано  Андріївську загальноосвітнью школу І-ІІ ступенів у НВК «загальноосвітня школа І  ступеня – ДНЗ» відповідно до рішення районної ради.
Компетентнісний підхід та побудова партнерських стосунків між учнем, вчителем і батьками - пріоритети реформування української школи. Про це йшлося під час громадського обговорення  Візії нової української школи.
Школа має давати освіту для життя, допомагати розвивати індивідуальні здібності. Компетентнісний підхід орієнтований не на процес, не на накопичення фактів, а на результат; навчання має сформувати у дітей здатність практично діяти, застосовувати отримані знання, вміння і навички в життєвих ситуаціях.
За словами Міністра освіти і науки Лілії Гриневич  «Нова українська школа не може відбутися без учителя, який володіє сучасними методами викладання».
У даний час функцію інструменту модернізації освіти виконує  Державний стандарт загальної середньої освіти, у якому задекларовано перехід до компетентнісного підходу формування змісту освіти. Успішна реалізація Державного стандарту залежить  головним чином від учителя, його компетентності, ерудиції, уміння володіти найсучаснішими формами і методами організації навчально-виховного процесу.
Враховуючи зазначене вище зусилля методичної служби як районного, так і шкільного рівнів були спрямовані на забезпечення науково-методичного супроводу реалізації змісту Державних стандартів, навчальних програм, упровадження нових організаційних форм навчального процесу на основі інноваційних технологій, підвищення професійної компетентності педагогів.
Навчально-виховний процес у районі 

здійснюють 434 педагога.
ВІДОМОСТІ
щодо кадрового забезпечення навчальних закладів
у  2016 /2017  навчальному році
 у Добровеличківському районі, місті
станом на жовтень 2016 року
№ п/п
Якісний склад
2015/2016
1
Всього працюючих педпрацівників загальноосвітніх навчальних закладів (разом із психологами, соціальними педагогами)
      434

(к-сть % від потреби)
99.8
2
Мають освітні та освітньо-кваліфікаційні рівні:


- повну вищу освіту (спеціаліст, магістр)
       396

(% від загальноосвітньої кількості)
91.2

- базову  вищу освіту  (бакалавр)
         11

(% від загальноосвітньої кількості)
2.1

- неповну вищу освіту (молодший спеціаліст)
         26

(% від загальноосвітньої кількості)
6.5

- загальну середню освіту
           1

(% від загальноосвітньої кількості)
0.2
3
Працюють не за фахом (призначені після 1996 року)
           3
4
Мають кваліфікаційні категорії:                               Спеціаліст
109

(% від загальноосвітньої кількості)
25

                               ІІ категорія
         60

(% від загальноосвітньої кількості)
14

                            І категорія
        120

(% від загальноосвітньої кількості)
28

                                  Вища категорія
        144

(% від загальноосвітньої кількості)
33
5
Мають педагогічне звання:                              Старший вчитель
          68

                    Вчитель-методист
          11

Почесне звання:         Заслужений працівник освіти України


         Заслужений вчитель України
1
6
Нагороджені значком                     „Відмінник освіти України”
          18
7
Кількість пенсіонерів:                                                         всього -
          38

З них на пенсії                від 1 до 3  років                                             
          16

(% від загальноосвітньої кількості)
42

від 4 до 6  років                                              
          12

(% від загальноосвітньої кількості)
31

від 7 до 9  років                                             
          4

(% від загальноосвітньої кількості)
11

від 10 і більше                                               
    6

(% від загальноосвітньої кількості)
16

З них на пенсії керівників (директорів) :                        всього -
3

від 1 до 3  років                                             
1

(% від загальноосвітньої кількості)
33

від 4 до 6  років                                              
-

(% від загальноосвітньої кількості)


від 7 до 9  років                                             


(% від загальноосвітньої кількості)


від 10 і більше                                               
2

(% від загальноосвітньої кількості)
67
8
Кількість сумісників
          19
9
Кількість практичних психологів - всього
          12

 ( % від потреби)
          35

 В тому числі в ЗНЗ
          10

 В закладах нового типу
2
10
Кількість соціальних педагогів
8

Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти
в 2015/2016 
н.р. та пріоритетні завдання розвитку освітньої галузі на 2016/2017 н.р.

Немає коментарів:

Дописати коментар