неділя, 23 жовтня 2016 р.

Друкована продукція



Видавнича діяльність працівників РМК та педагогів району:
М.Наумова, директор Перчунівської ЗШ І-ІІІ ст. «Із роду в рід життя кладе мости…»,  м. Кіровоград, «Імекс-ЛТД», 2013 р.

Книга Наумової М.Й. «Із роду в рід життя кладе мости…» 

         Ця книга – багатоплановий портрет минулого і сучасного села Перчунове. Автор намагалася показати, що село, як складова частина держави, відтворює у своїй історії всі етапи розвитку, які пройшла країна.
         Основною причиною виникнення ідеї написання книги стала багаторічна праця вчителя  - викладання історії в школі,   адже використання на уроках історії місцевих матеріалів допоможе учням краще зрозуміти загальні закономірності розвитку країни, здобути інтерес до розширення знань, залучити їх до самостійної, дослідницької, пошукової роботи. Адже знання історії  рідного краю – це вияв любові до Батьківщини, запорука формування регіонального патріотизму, усвідомлення причетності наших  пращурів до подій загальнодержавного значення.
         Нарис «Із роду в рід життя кладе мости…»   - це результат праці  учнів та вчителів Перчунівської школи, жителів  села.
         У книзі висвітлено фізико-географічне положення села, історія заснування, роки голодомору 1932-1933 років,  роки другої світової війни,  відродження у післявоєнні  роки, соціально-економічний розвиток села  у  50-х-80-х роках.
       Окремі розділи висвітлюють соціально-культурний розвиток села, розвиток сільської медицини, культури, церковного життя, відомих людей, вихідців з Перчунового.
         У книзі представлені також архівні матеріали, які дозволяють дізнатися про життя перчунівців у різні роки, разом з ними пережити часи колективізації, Голодоморів, війни. Вони дають можливість ще раз згадати імена тих, хто загинув, був відзначений державними нагородами за військовий подвиг та мирну працю.
         Книга «Із роду в рід  життя кладе мости…» розрахована на широке коло читачів: жителів села, педагогів, учнів, студентів, краєзнавців – усіх,   хто цікавиться і береже історико-культурну спадщину краю. 
************

22 вересня 2015 року відбулася презентація посібника для вчителя з історії Добровеличківського району «Добровеличківщина: історія рідного краю».

         В роботі семінару взяли участь: Гайда Л. А., методист науково-методичної лабораторії виховної роботи та формування культури здоров’я КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», рецензенти посібника: Митрофаненко Ю.С., кандидат історичних наук, старший викладач кафедри теорії і методики середньої освіти КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» та Мамалига Н.Г., вчитель історії Новоукраїнської ЗШ І-ІІІ ступенів №6,  Селецька Н.Ф., голова СФГ     «Центр» – спонсор проекту, Заєць І.О., завідувач районного методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту районної державної адміністрації, Мельник В.Ю., методист з охорони культурної спадщини Добровеличківського  районного  краєзнавчого музею, вчителі історії загальноосвітніх навчальних закладів району.
    Посібник «Добровеличківщна: історія рідного краю» – результат кількарічної роботи авторського колективу – членів творчої групи вчителів історії району, яка працювала над проблемою: «Створення посібника для вчителя з історії Добровеличківського району».
«Добровеличківщина: історія рідного краю» (посібник для вчителя з історії Добровеличківського району),  м. Кіровоград, 2015,  видавництво «Полімед – сервіс».
Авторський колектив підручника:
-   Ткаченко І.Г., методист вищої кваліфікаційної категорії районного методичного кабінету відділу освіти Добровеличківської районної державної адміністрації
-   Яковенко К.М., вчитель історії  першої кваліфікаційної категорії Піщанобрідської ЗШ І-ІІІ ст.
-   Осипенко М.Л., вчитель історії  вищої кваліфікаційної категорії Помічнянської ЗШ І-ІІІ ст. №3
-   Устюжаніна О.В., вчитель історії вищої кваліфікаційної категорії Добровеличківської загальноосвітньої школи-інтернату
-    Наумова М.Й.,   вчитель історії  вищої кваліфікаційної категорії  Перчунівської ЗШ І-ІІІ ст.
-  Врадій А.В., вчитель історії вищої кваліфікаційної категорії Добровеличківської ЗШ І-ІІІст. №1
-   Мар’янова В.І.,  вчитель історії вищої кваліфікаційної  категорії  Липнязької ЗШ І-ІІІ ст. №1
-   Сигида Ю.Г.,   вчитель історії першої кваліфікаційної категорії  Помічнянської ЗШ І-ІІІ ст. №3
-    Колісніченко С.В.,  вчитель історії другої кваліфікаційної категорії Помічнянської ЗШ І-ІІІст. №1
-  Юденко О.В., вчитель історії вищої кваліфікаційної категорії  Дружелюбівського НВК
-   Коваленко А.О., вчитель історії першої кеваліфікаійної категорії Добровеличківського  НВК №2
-         Горіна О.М.,  вчитель історії  першої кваліфікаційної категорії  Гаївської ЗШ І-ІІІ ст.
-  Магденко Л.А., вчитель історії першої кваліфікаційної категорії  Червонополянського НВК.
-  Гідулян Л.А. – вчитель історії вищої кваліфікаційної категорії  Помічнянської ЗШ І-ІІІ ст. №2.
-         Коновальчук Г.М., вчитель історії Добровеличківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1.

Посібник для вчителя «Добровеличківщина:  історія рідного краю» - це перше регіональне видання, яке висвітлює основні етапи історії району від найдавніших часів до сьогодення.  Це - розповідь про наш спільний дім – Добровеличківщину - чудовий куточок центральної України, що має свої природні особливості, специфіку господарства,  самобутню культуру.

Ідея створення такої праці зародилася декілька років тому.
Спочатку ми визначалися з авторами розділів,  збирали матеріали, опрацьовували літературу, працювали в Добровеличківському краєзнавчому музеї, Кіровоградському державному архіві, досить активно були використані матеріали  наших щорічних районних історико-краєзнавчих конференцій.
Посібник призначений для використання на уроках історії України загальноосвітніх навчальних закладів району, що передбачено  вимогами навчальної програми з історії України, де  в темах  «Наш   край»  історичні події місцевого  рівня  розглядаються в порівнянні з загальнодержавними процесами,  та в позакласній роботі.             
  Використання на уроках історії місцевих матеріалів допоможе учням краще зрозуміти загальні закономірності розвитку країни, здобути інтерес до розширення знань, залучити їх до самостійної, дослідницької, пошукової роботи. Адже знання історії  рідного краю – це вияв любові до Батьківщини, запорука формування регіонального патріотизму, усвідомлення причетності наших  пращурів до подій загальнодержавного значення.
 Наш край багатий уже дослідженими і  ще нерозкритими  таємницями. Напевно, деякі моменти історії того чи іншого населеного пункту, з  яких  і вималювалась історія району, залишились невисвітленими в нашій праці.  Це означає, що простори для подальших досліджень краю безмежні і до нашого колективу  приєднаються нові дослідники-краєзнавці.
 Методичний апарат посібника містить запитання і завдання до тем, додатки, літературу для поглибленого вивчення окремих питань.
 Методичні матеріали, підготовлені методистами РМК:
-             «Реалізація міжпредметних зв’язків математики і фізики»,
-              «Психодіагностична робота з обдарованими та здібними учнями»,
-     «Психодіагностична та психокорекційна робота з дітьми, що схильні до суїциду»
-      «Методи та прийоми актуалізації суб’єктного досвіду учнів на уроках світової літератури»,
-             «Урок-комунікація»,
-  рекомендації щодо документального та методичного забезпечення адаптації молодих вчителів,
-   «Впровадження особистісно зорієнтованого навчання на уроках мови та літератури»
-           «Викладання історії та правознавства в профільному класі»,
-           «Портфоліо – сучасна форма презентації педагогічного досвіду»,
-   «Методичні рекомендації щодо складання розкладу навчальних занять у початковій школі 
-    «Методичні рекомендації щодо самоаналізу діяльності начального закладу»,
-          «Методичні рекомендації щодо організації патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в умовах ЗНЗ»,
-            «Метод проектів та КТС у виховному просторі»,
-             «Виховна система школи: теорія і практика моделювання»,
-          «Методика організації дитячих масових заходів у ЗНЗ»,
-    каталог інноваційних технологій, що впроваджуються в навчальних закладах району,
-              рекомендації щодо формулювання мети відвідування уроків,
-      рекомендації з проведення моніторингу виконання вчителями навчальних планів і програм,
-  «Профорієнтаційна робота в школі. Використання психодіагностичного мінімуму профдіагностичних тестових методик»,
-          «Профконсультація як важливий елемент професійної орієнтації»,
-           «Проектна діяльність педагога»,
-          рекомендації щодо використання краєзнавчого матеріалу на уроках історії,
-           рекомендації щодо створення виховної системи класу,
-         використання інтерактивної дошки та мультимедійного проектора на уроках фізики та астрономії,
-            рекомендації щодо оформлення нагородних матеріалів,
-         «Психологічні техніки профілактики стресових і психоматичних розладів»;
-         «Психолого-педагогічна допомога учням «групи ризику»;
-         «Безпека дітей під час літнього відпочинку»;
-    «Методичні рекомендації щодо складання бібліографічних записів різних видів документів»;
-   «Особливості розвитку каліграфічних навичок письма учнів початкових класів»;
-         «Особливості розвитку пам’яті учнів початкових класів»;
-         «Особистісно зорієнтований підхід у навчанні історії»;
-         «Уроки літератури рідного краю: технологія підготовки та проведення»;
-         «Організація екскурсійних поїздок учнівської молоді»;
-    «Бібліотечний урок в системі освіти як активний процес розвитку творчої самостійної особистості»;
-         «Реалізація ідей творчої обдарованості учнів при  вивченні географії»;
- «Сучасні підходи до створення розвивального середовища в умовах дошкільного навчального закладу як шлях до формування соціально-моральної компетентності дитини»;
- «Впровадження здоров’язберігаючих освітніх  технологій при вивченні біології»;
-         «Сучасні педагогічні технології на уроках іноземної мови»;
-          рекомендації щодо створення виховної системи навчального закладу;
-         та інші.









А також:
*Науково-практичний освітньо-популярний журнал  «Педагогічна думка»  (№1-2,  2013 р.):

*І. Ткаченко, методист РМК «Історичне краєзнавство – невід’ємна складова навчально-виховного процесу».

*Л.Попроцька, методист РМК «Опис досвіду роботи проблемної лабораторії вчителів початкових класів з проблеми: «Впровадження ТРВЗ-педагогіки та ейдетики в навчально-виховний процес», с. 41

*Методичний посібник  «Кіровоградщині – 75»: розробки уроків і позакласних заходів для проведення Першого уроку в 2013-2014 н.р., Кіровоград, 2013:

*Ткаченко І.Г., методист РМК «Найбільше багатство нашого краю – його люди» (урок мужності для учнів 9-11 класів, присвячений Березняку Є.С.), с.80

*Колісніченко С.В., вчитель історії та правознавства Помічнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1: Інформаційно-комунікативна компетентність учителя історії.[Електронний ресурс]//Освіта.ua. – Режим  доступу до ресурсу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/administration/41460/.

*Сигида О.М., заступник директора з навчально-виховної роботи Помічнянської ЗШ І-ІІІ ступенів №1: Тоталітарні та диктаторські режими. Італія та Німеччина (Конспект уроку) .[Електронний ресурс]//Освіта.ua. – Режим  доступу до ресурсу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/history_world/41793/.

*Сигида О.М., заступник директора з навчально-виховної роботи Помічнянської ЗШ І-ІІІ ступенів №1: Розквіт Давньоєгипетської держави (Конспект уроку) .[Електронний ресурс]//Освіта.ua. – Режим  доступу до ресурсу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/history_world/41793/.

*Чайка М.М., директор Марківського НВК «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»: Розв’язування задач на відсоткові розрахунки (Конспект уроку) .[Електронний ресурс]//Освіта.ua. – Режим  доступу до ресурсу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/math/41991/.

*Чайка М.М., директор Марківського НВК «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»: Розв’язування прямокутних трикутників (Конспект уроку). [Електронний ресурс]//Освіта.ua. – Режим  доступу до ресурсу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/math/41991/.

*Сигида О.М., заступник директора з навчально-виховної роботи Помічнянська ЗШ І-ІІІ ступенів №1, Колос А.А., заступник директора з виховної роботи Помічнянської ЗШ І-ІІІ ступенів №1: Конкурс знавців історії та літератури  (Сценарій). [Електронний ресурс]//Освіта.ua. – Режим  доступу до ресурсу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/outschool/41794/.

*Колос А.А., заступник директора з навчально-виховної роботи Помічнянської ЗШ І-ІІІ ступенів №1, Козирєва Т.Г., вчитель математики Помічнянської ЗШ І-ІІІ ступенів №1: Випускний вечір (Сценарій). [Електронний ресурс]//Освіта.ua. – Режим  доступу до ресурсу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/outschool/41776/.

*Баранова С.Л., вчитель математики Помічнянської ЗШ І-ІІІ ступенів №3, 
Калашник О.А., заступник директора з навчально-методичної роботи  Добровеличківської спеціаліалізованої  загальноосвітньої школи-інтернату: «Мораль і моральність – основні цінності етики і громадянськості» (урок спілкування для учнів 5-6 класів): Україна – єдина країна. Розробки уроків і позакласних заходів для проведення Першого уроку у 2014/2015 навчальному році: [методичний посібник] / укладачі: Ю.В. Міцай, С.М. Пляка, О.П. Третяк, О.В. Ревнивцева. – Кіровоград: ФО-П Александрова М.В., 2014. – 172 с.

*Калашник О.А., Коваленко Н.М., вчителі математики Добровеличківської ЗШ - інтернат «Методичне об’єднання вчителів математики: співпраця на рівні творчості», журнал «Заступник директора школи»  №7,  липень, 2014

*Калашник Ю.О., вчитель інформатики Добровеличківської ЗШ - інтернат «Соціальний розвиток учня через формування інформаційно- комунікативної компетентності», журнал «Педагогічна майстерня», №10, 2014

* Колісніченко С.В., вчитель історії Помічнянської ЗШ І-ІІІ ст.. №1 «Потенціал регіональної історії в процесі активізації пізнавальної діяльності учнів», Ткаченко І.Г., методист РМК «Історичне краєзнавство – важлива складова навчально-виховного процесу у допрофільних та профільних класах» (Матеріали Всеукраїнської науково-методичної конференції «Методологічні засади історичної освіти в контексті профілізації старшої школи»)

*Личко В.М, Ткаченко І.Г. «Кіровоградщина: історія та перспективи розвитку методичних служб. Історія Добровеличківського РМК» КЗ КОІППО, 2014р.

*Врадій А.В., вчитель історії Добровеличківської ЗШ І-ІІІ ст. №1 «Хранитель історії Добровеличківського району» (дослідження життєвого і творчого шляху Проскаченка Д.Д.) [Методичний посібник] / - Кіровоград: КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», 2014 №1-2.)

*Калашнік С.П., вчитель фізики Перчунівської ЗШ І-ІІІ ступенів. Використання інформаційних технологій на уроках фізики. /Наукові записки/Випуск 5 частина І. серія: Проблеми методики фізико-математичної майстерності і технологічної освіти; МОНУ КДПУ ім. В. Винниченка;

*Калашнік С.П., вчитель фізики Перчунівської ЗШ І-ІІІ ступенів. Використання інформаційних технологій на уроках фізики./Засоби і технологій сучасного навчального середовища (Матеріали Міжнародної Х (ХХ) науково-практичної конференції, м. Кіровоград;

*Ткаченко Л.В., вчитель початкових класів Помічнянської ЗШ №3 Публікації розробок на інтернет-сайті «Учительський журнал он-лайн» - виховний захід у 4 класі «Твори добро на радість людям»  та на сайті «Перші вершини школяра» розробки уроків з природознавства для 1 класу: «Що нас оточує жива та нежива природа», «Якою буває природа», з навчання грамоти «Звук «в»; позакласний захід: «Подорож до країни ввічливості та доброти»;

*Баранова С.Л.,  вчитель математики Помічнянської ЗШ №3. «Мораль і моральність: цінності етики громадянськості». Урок спілкування.//Шкільний світ.-2015.-№11;

*Ружанська Т.В., бібліотекар Помічнянської ЗШ №3 . «Використання потенціалу історико-культурної спадщини рідного краю у вихованні патріотичних почуттів учнівської молоді» //Педагогічний вісник.-2014.-№1-2(29-30).;

*Матеріали для проведення першого уроку в 2014-2015 н.р. сайт КОІППО «Перший урок у 2014-2015 н.р.»  «Україна – єдина»: Зогова Т.О. «Людина починається з добра», Баранова С.Л. «Мораль і моральність – основні цінності етики громадянськості», Ружанська Т.В. «З Україною в серці»;

*Ружанська Т.В, бібліотекар Помічнянської ЗШ №3 «Розширюємо інформаційний освітній простір користувачів». Матеріали бібліотечних заходів, присвячених Всеукраїнському місячнику шкільних бібліотек. Сайт  КОІППО

* Ружанська Т.В., бібліотекар Помічнянської ЗШ №3 «22 січня – День Соборності України»; Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у ЗНЗ. Сайт КОІППО.

*Шишкова Л.Ф. вчитель трудового навчання Помічнянської ЗШ №1: «Виховання учнів та розвиток їх творчих здібностей на засадах національних традицій» ( «Педагогічний вісник» №3-4 (31-32) 2014 р.) ;

*Ткаченко О.О., вчитель української мови та літератури Помічнянської ЗШ №1: Конспект уроку у 6 класі "Я" і зовнішній світ, "Я" та інші люди" за "Казкою про Яянь "Е.Андієвської ("Освітянське слово",січень,2015 р)

* Колісніченко С.В., вчитель історії Помічнянської ЗШ №1: Стаття "Реалізація принципу наступності під час організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках історії" (матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю "Формування освітнього середовища навчально-дослідницької діяльності дітей у контексті наступності та перспективності" 22-23 квітня 2015 р. Київ-Черкаси-Кіровоград)

* Колос А.А. вчитель зарубіжної літератури Помічнянської ЗШ №1: - Методичні розробки «Дивовижний світ дитинства у повісті Д.Крюса «Флорентина» та «Витівки собаки-бешкетниці Стрілки в повісті Дж.Стронга «Розшукується ракета на чотирьох лапах» ( надруковані в методичному посібнику «Уроки позакласного читання у 5 класі: інноваційний вимір» у виданні комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», 2015 р.)

* Деменковець Л.С., вчитель початкових класів Помічнянської ЗШ№1: Розробки практичних занять з екологічної тематики: "Як дикі тварини захищаються. Охорона тварин","Тваринний світ Кіровоградщини", "Екологічні поради"(надруковані у методичному посібнику Формування екологічної компетентності молодших школярів : [методичний посібник] / упорядник Н.Г. Тіхонова. - Кіровоград: КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», 2015.)

* Дмитрієва С.А., вчитель початкових класів Помічнянської ЗШ №1: Розробки практичних занять з екологічної тематики: "Земля - наш рідний дім. Тож будь господарем у нім","Знай, люби, оберігай, своє місто-рідний край!", "У царстві тварин", "Вода"(надруковані у методичному посібнику "Формування екологічної компетентності молодших школярів : [методичний посібник] / упорядник Н.Г. Тіхонова. - Кіровоград: КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», 2015.)

Участь у обласній науково-практичній інтернет-конференції      «ХІІ    Хмурівські читання» 17-21 жовтня 2016 року

*Баранова С.Л., вчитель математики Помічнянської ЗШ І-ІІІ ст..№3 «Теоретико-методологічні засади розвитку творчих здібностей обдарованих учнів» (сайт КЗ КОІППО)

*Калашник О.А., вчитель математики Добровеличківської ЗШ-інтернат «Блог як інструмент взаємодії вчителя і учнів» (сайт КЗ КОІППО)

*Бондаренко І.В., вчитель математики Добровеличківської НВК №2 «Використання інтерактивних презентацій на уроках фізики» (сайт КЗ КОІППО)

*Личко О.В., вчитель математики та інформатики Добровеличківської ЗШ І-ІІІ ст. №1 «Сучасні сервіси на допомогу вчителю» (сайт КЗ КОІППО)

*Скороход Т.Ю., вчитель фізики Помічнянської ЗШ І-ІІІ ст..№3 «Формування практичних компетентностей учнів шляхом використання інформаційних технологій при вивченні фізики» (сайт КОІППО)

*Калашник Ю.О., вчитель інформатики Добровеличківської ЗШ-інтернат «Робототехніка як один із напрямків впровадження STEM – освіти» (сайт КЗ КОІІППО).

Немає коментарів:

Дописати коментар